söndag 18 december 2011

Virkad apelsin med nejlikor till julgranen

Nu är det bara 5 dagar kvar till jul : )) Min gäster skall komma den 23.e och jag har idag bakat bröd och lite bullar och förberett lite smått o gott innan de kommer. Imorgon bitti skall jag handla julmaten (det bästa är att gå tidigt på morgonen för att slippa de lång-långa köerna). Satt o pratade med en väninna om vad det viktigaste på julbordet var och hon tyckte Janssons frestelse, varav en annan tyckte att sillen var godast. För mig är det dock julskinkan som är det absolut viktigaste.... och till efterrätt äggost (en bohuslänsk efterrätt som smakar gudomlig). Vi får även hoppas på lite snö för stämningens skull.

Virkade en julig apelsin med nejlikor och hängde upp den i granen... Den blev rätt lik en äkta nejlikeapelsin men tyvärr så saknas den härliga doften ;))...

Mina nybakade limpor..

1 kommentar:

Anonym sa...

sååå fina apelsiner =)//Bella