tisdag 27 december 2011

Snart nyår....

Då får jag önska alla en god fortsättning.... Julen var lugn och harmonisk med underbart snälla barn och trevligt sällskap... Enda problemet var att jag inte fick på mig min klänning som jag så gärna ville ha till julafton :(( Jag nästan skäms när jag läser gamla blogginlägg från mars månad där jag skrivit att jag skall börja göra något åt min obekväma övervikt och fortfarande inte gjort något åt det! Varför tänker man inte på sånt förrän veckan innan en tillställning och dessutom på fullaste allvar tror att man skall kunna nå ett underverk genom en veckas hårdbantning som givetvis inte leder till något annat än att vatten försvinner istället för fett : ((( Vad är problemet egentligen??? När man vet med sig att man kommer att må så mycket bättre, hur svårt kan det vara egentligen? Jag har ju varit smal och överviktig i omgångar lite till och från, men varför kan man inte behålla sin idealvikt när man en gång har nått den? stööön... Jag tror att det största problemet har varit brist på motivation... tyvärr, ..Nåja, gnällspiken skall gå vidare nu med sig själv och hoppas på att motivationen en dag skall komma : )

- Önskar er alla ett gott nytt år...

2 kommentarer:

emma härnqvist sa...

wow vilka konstverk!

srina sa...

Tack vad roligt att höra.
Vilket härligt citat du lagt upp.