tisdag 22 februari 2011

Virkad Semla

Den 8 mars är det Fettisdagen, även kallad semledagen, den sista dagen innan påskfastan där folk vräkte i sig en massa semlor :))
Denna runda vackra bakelse med tjock spritsad grädde i. Jag har dock stoppat i mig lite för många förra veckan känner jag puh....På jobbet bjöds det på semlor vid ett möte och sen hade min svägerska hade med sig det när hon kom på besök. Jag får köra en lågkalorivariant denna veckan istället : (
Min virkade version nedan är dock helt garanterat kalorifri... Se men inte äta hihi. Mönstret är mitt egna som jag kommit på själv.. kram på er alla....



2 kommentarer:

jade sa...

Liebe Anki,
vielen Dank, für deine lieben Zeilen........du zauberst ja wundervolle Leckereien und man wird gar nicht dick davon ;))!!!! Eine himmlische Woche und ganz liebe Grüße,

herzlichst Jade

Anonym sa...

Vad fin din virkade semla är! Har lust att äta upp den, har inte smakat på en enda semla i år :(

Kram Sofia