måndag 6 december 2010

Julpyssel i helgen

Snön fortsätter att föröka sig. Det är visserligen väldigt vackert med ett snölandskap men problemet med att köra ut bilen från parkeringen stör mig oerhört mycket :(...Likaså det här eviga skrapandet för att få bort frosten...stöööön.
Ialla fall så har vi nu klätt granen och tagit fram lite julstjärnor och ljusstakar.
Det är hur mysigt som helst. Jag hade egentligen tänkt att köpa en äkta gran i år men som vanligt så var det lättare att damma av den jag hade på vinden :))
I lördags anordnade vår bovärd julpyssel för barnen. De fick göra var sin julkorg med blommor och även göra egna julkort. Det bjöds samtidigt på kaffe lussekatter och saft. Det kommer även att anordnas en dag där man får lära sig att knyta kransar att hänga på dörren. Jag skall definitivt vara med på den.

I söndags byggde min man och son en stor snögubbe ute på gården, med både hatt och knappar på magen. Visst blev han söt....




Min son pysslar för fullt. Han skulle på födelsedagskalas senare och ville ha på sig sin slips dagen till ära. ;)


Min man gjorde en egen korg

Inga kommentarer: