söndag 7 november 2010

Helgens festligheter...

Fyllde år i fredags och hade bjudit hem några av mina närmaste för att fira min födelsedag. Jag fick väldigt många fina presenter och det var en oerhört trevlig tjejkväll med mycket skratt. På lördagen fyllde även min brorsdotter år och vi var där på lördag och firade även henne. Vi är hela 4 generationer skorpioner i familjen/släkten. Min mormor, min mamma, jag, och min brorsdotter...

En av presenterna var från min lille femåring som hade gjort en egen gåva på dagis. En pärlplatta i form av ett hjärta. Me Love ♥


Mina presenter :). Godiskorgen som jag fick finns ej med på bild då den tog slut rätt så snabbt av godissugna gäster:)))

I söndags var det bibelutdelning där alla femåringar fick sin första bibel. Min lille son var en av dem. Jag älskar traditioner och oavsett om man är religiös eller inte så är det något speciellt att gå in i en kyrka, speciellt nu veckorna innan jul. Människorna som jobbar där är dessutom väldigt trevliga och arbetar mycket med välgörenhet, diakoni, hjälper hemlösa och annat såsom klädinsamlingar till flyktingbarn. Efter bibelutdelningen så bjöds det på lunch i församlingshemmet.



Den vackra kyrkan

Inga kommentarer: