onsdag 17 mars 2010

Virkad lampkjol i svart och vitt


Hittade lampfoten på loppis. Den var från början orange och hade en riktigt ful multifärgad lampskärm av plast. Slängde lampskärmen och målade om lampfoten till vitt. Virkade en egen lampkjol och resultatet blev riktigt fint måste jag säga. Såg en liknande lampa i en inredningsaffär som kostade 690 kr fast den hade en lampkjol av tyg istället. Priset för min egengjorda: Lite färg som jag hade hemma, 35 kr för lampan på loppis samt 35 kr för garnet : ))

...Och så här såg lampan ut från början


Efter...


Gjorde en ytterligare till mitt sovrum som denna gången fick bli svart




Det finns inget så tråkigt som toapappers-hållare av krom ... Virkade min egna "toapappers-korg" ..Den tog en evighet att virka klart och man tröttnar på att bara virka runt, runt , runt... . Gick över till nya projekt mellan varven för att det inte skulle bli för långtråkigt... men till slut blev den äntligen färdig : ))
Ha det gott kram A*

Inga kommentarer: